Sommar,sol och loppis!

 









I torsdags åkte vi på en liten tripp. Som vi även gjorde förra året (eller va det förr förra året?)åkte vi ner till Ysta saltsjöbad och njöt hela dagen av sol, svalkande vindar och tyvärr ett iiiiskallt hav.
Efter lite solande så åkte vi till campingen och spelade minigolfbiljard. Kul! När vi väl var färdiga med det så tog vi bilen lite mer österut mot Kåseberga för lite sen lunch. Åh va gott det var! Stekt strömming, det smälter i munnen!
Sen gjorde vi Ysta city lite i form av en kaffe och kaka på ett kafé=)


Jag har haft otroligt sköna semesterdagar! Kan inte klaga på nåt. Det har varit lata och slappa dagar, fixat lite här hemma. Träffat vänner och gottat oss på kvällarna. Det har varit helt perfekt och jag har ingen ångset alls för att sätta igång och jobba lite imorn.

Igår var jag iväg på lite loppis! Jag skulle egentligen till en loppis utanför Teckomatorp men den var stängd, så jag får åka dit idag istället=)
Men då istället så åkte jag till en loppis i Marieholm, där det även va bakluckeloppis=)
Hittade jättefina förvaringskorgar och vägglampor. Sen råka jag även hitta en jättefin gammal divansoffa!!
Jag och mina infall. Jag köpte den. 300 kr tyckte jag var som hittat för den söta. Jag har ju en snäll farmor som är duktig på att klä om möbler så jag tänkte hon kunde få lära mig =)(eller hjälpa mig)


Den är kattriven, men det viktigaste är att själva dynan är hel och fortfarande skön och mjuk.
Fråga mig inte hur jag fick hem den, för det vet jag knappt själv..haha!
Men tänk er ett kraftigt ljus tyg på denna, med nån skön kudde, kanske en fårfäll när hösten kommer...Den kommer bli jättefin!


Sen när jag ändå var igång hittade jag dessa skönheterna. Dessa ska såklart målas=)
Sen tänkte jag att dem skulle fungera nattdyksbord!


Ne nu ska jag dricka upp mitt kaffe och göra mig redo för ännu en liten loppis. Jag är ute efter silverfat=)

Ha en skön söndag i solen!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka härliga dagar ni har haft det ser toppen mysigt ut! Du gör alltid så fina fynd på loppis det är dig man ska gå med på loppis helt enkelt..;)

Soffan kommer bli tok fin! Stolarna tycker jag var jättesöta verkligen charmiga:)

Hoppas du haft en fin helg!!Massa puss kramar från Götlaborg

2010-07-04 @ 21:16:54
Postat av: siv

Vad fin kanapen kommer att bli när den blir omklädd.Förstår att Du inte vill ha rosa plysch.Hoppas Ni får fina kvällar nu när Du börjat att arbeta.Kraaamar.

2010-07-04 @ 22:18:25
Postat av: siv

Såg Er divan (heter så)25.000:- DET DU! Kram=

2010-07-05 @ 22:46:34
Postat av: Emelinda

Kul med loppis, vilka fantastiska fynd du har gjort!

2010-07-08 @ 19:19:06
URL: http://emelinda.gopshusgarden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0