Julen kom och julen gick!

Den största helgen på året är nu över. Och det blev ju bra till slut!
Efter många om och men så erbjöd sig min älskade Martin att göra mig sällskap upp till min familj. Dels då för att jag skulle slippa köra själv i jultrafiken.
Klart att jag blev superglad och lycklig och detta var våran första jul tillsammans<3
Mammas utsikt.
På julafton var vi hemma hos mamma. Vi fikade, åt massa mat, fikade och fikade=) Efter denna helg är det seriöst hårda nya tag med matintaget. Det va en lugn och skön julafton och det var skoj att både Martin och min syster kille Nicklas oxå var med.
På juldagen tog vi det luuugnt på förmiddagen. Åt en lång frukost, läste tidning och myste. Sen på eftermiddagen begav vi oss in  mot Trosa för en liten dejt med Sara och Alexandra. Det blev en snabb uppdatering av varandras liv över en kopp kaffe hos Saras föräldrar. Så kul att jag hann med att träffa tjejerna. Saknar er!
Efter det blev det prommis i Trosa. Där är så fint  nu till julen!
Trosa.
På kvällen bjöd syster på middag hemma hos henne. Jo minsann, lilloppan har även hon gått och blivit vuxen och bjöd på supergod mat och fika! Hon har ett sånt mysigt litet hus!
Diesel. Malins lilla misse, jag var nära på att sno honom med mig. Men
där satte mannen i huset ner foten=) Han va ju såå söt!


Måste visa mammas nya hus!(Stuga) Jag blev helt förälskad i detta ställe. Hon har inte flyttat in än, men ska göra det i slutet på januari. Dem har renoverat hela nedervåningen till henne. Allt i gammal stil. Vitt och ljust. Öppen spis eller braskamin i varje rum=)
Åh jag kan verkligen se hus vi kommer njuta av våran sommarsemester här hos mamma. Massor av gamla äppelträd som man kan fästa en hängmatta i. Och inte allt långt ifrån havet! En riktig idyll som jag verkligen unnar mamma!


Denna pjäs har hon i sovrummet=)

Igår åkte jag och syster in en snabbis på rean i Nyköping! Efter det åkte vi till farmor och farfar och fick världens godaste hjortgryta. Så himla gott! Farmor hon kan hon!
Jag tackar min fina familj för en supermysig jul! Nu är den över och vi blickar framåt. Mot nyår!
På torsdag kommer kära vänner i form av Anna och Alexander, sen på nyårsaftonen är vi ett litet gäng som ska vara här hemma hos oss och njuta av varandras sällskap, god mat, gott vin och spel osv. Lugnt och mysigt!
Hoppas ni har haft en bra jul och jag önskar er en riktigt god fortsättning!



Kommentarer
Postat av: Caroline

Får man fråga var den lilla stugan ligger? Den ser så bekant ut..



Hoppas allt är bra med er!

Kram

2010-12-28 @ 15:26:16
URL: http://novaochneo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åhh vilken härlig stuga! Kommer gärna dit och hälsar på:) Där kommer hon trivas. Jättefina kort du har tagit. Kramen

2010-12-28 @ 22:16:35
URL: http://fliizans.blogg.se/
Postat av: Ida

Carro, den ligger nästan vid nynäs utmed vägen:) iza, du är mer än välkommen:)

2010-12-29 @ 19:26:10
Postat av: familjen Hedin

Det ser ut som om syskonen Holgersson får åka dit och hälsa på. Ser jätte mysigt ut. Hälsa henne så gott. kram i massor

2010-12-30 @ 15:57:27
Postat av: Malin

Du är utmanad, kolla min blogg :) Gott nytt år vännen!

2010-12-31 @ 12:05:48
URL: http://monroesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0