Godmorgon torsdag!


Härligt, idag har jag sovmorgon=) Så jag passar på att tvätta lite. Samtidigt sitter jag här med mitt morgonkaffe och läser mina bloggar. Min absoluta favvosyssla, nästan=)

Detta hittade jag idag. Va tvungen att kopiera en del av texten. Jag har ej läst boken än, men det ska jag göra=) Någon som läst den?


 "Värdlens äldsta människa dog i november. Hon var 116 år. Hennes släkt skickade ut ett pressmeddelande där de berättade att hennes frånvälle kom som en fullständig överaskning. Jaha. För mig kommer varje ny morgon som en fullständig överraskning. OJ, tänker jag. Ännu en ny dag ?  Det var ju en så sent som igår !  Sedan somnar jag om. Jag sover så mycket, så när jag dör kommer min släkt att skicka ut ett pressmeddelande och berätta att det kom som en fullständig överraskning att jag fortfarande levde. Och sedan, när jag är 116 år, är jag så senil att det kommer som en fullständig överraskning för mig att jag har släktingar överhuvudtaget.  Morfar blev gammal. Jag brukade skrikande fråga honom vilken del av sitt långa liv han mindes bäst, och han svarade alltid "Frukosten i morse". Ett liv är sinnrikt konstruerat. Så lite att förlora, och så mycket att glömma. Vinna går inte. Hur jag än gör så kommer mitt fullständigt överraskande liv att sluta i min fullständigt överraskande död. Mitt mål är att hinna uppleva så mycket som möjligt, så att jag har en massa saker att glömma sen när jag är 116 år. Och sedan ska jag lugn och glad sluta ögonen, redo för nya fullständiga överraskningar."

Önskar jag kunde få lite av den förmågan att uttrycka mig så i ord. Jag har tankarna i huvudet, men när jag väl ska uttala dem så vet jag inte hur det låter. En aning flummigt och rörigt kan jag tro. Haha!

Ikväll ska vi ha tjejkväll på salongen! Ska bli skoj, är så mysigt. Ett gäng tjejer kommer, äter lite snacks och gott, får två valfria behandlingar a´30 minuter! Ca 2, 1/2 timma med bara massa mys för endast 500 kr! Det ni=)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0