Kattf*n

Ja idag har jag nästan rätt att kalla henne det. Nu är det löp IGEN! Hon har tjutit hela natten. Pipigt och gormat! Först tänkte jag om hon får lite god mat, kanske är hon tyst då. Men nej. Sen gjorde jag ett försök till att stänga våran sovrumsdörr. Men då ställer hon sig utanför och kraffsar och jamar. Det blev alltså värre! Sista halvtimman på min sömn var hon tyst, men då börja ju väckar klockan ringa istället! Haha.
Min fråga är hur många ggr på året kan en katt löpa egentligen???


Så här går hon omkring och piper, lägger svansen åt sidan om omar sig..humm..


Nu är det kaffestund för mig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas du får en bra dag min kära vän!!! Pussar och kramar

2008-09-11 @ 10:56:19
URL: http://fliizans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men gud kastrera katten elelr låt den äta p-piller. En katt mår jättedåligt av att löpa och går ner i vikt samt riskerar att få livmoderinflammation.

2008-09-12 @ 16:40:43
Postat av: Ida

Till okänd:



Denna lilla kisse är inte ens ett år och är en raskatt som ska få en eller två kullar. P-piller ökar risken märkvärt att få canser så det är inget alternativ. Men tack för tipset, vem du nu är?!



2008-09-12 @ 20:41:49
Postat av: Anonym

Det spelar ingen roll att katten är en raskatt. Jag har själv flera raskatter i avel och alla dessa är satta på p-piller eftersom det är fruktansvärt jobbigt för en katt att löpa. Och risken för livmoderinflammation och avsmalning är bra mycket större än att katten får tumörer av att äta p-piller några år. En katt kan f.ö löpa varannan vecka.

2008-09-13 @ 16:10:27
Postat av: Caroline

Grattis på namnsdagen! Kram

2008-09-14 @ 11:10:57
URL: http://www.metrobloggen.se/carnovken
Postat av: Ida

Oj att det är så ofta hade jag aldrig trott. Har aldrig märkt detta fenomen med mina andra utekatter som jag har haft den största delen av livet. Men är risken att hon ska löpa så ofta som varannan vecka så är det klart att man kan ge henne P-piller en viss tid. Har dock inte märkt att hennes aptit minskat. Detta löp har redan gått över nu så det är ju skönt. Man lär sig något nytt varje dag! Tack och hej.

2008-09-14 @ 13:51:25
Postat av: Ida

Till Carolin:



Tack så mycket tjejen!

2008-09-14 @ 13:52:16
Postat av: Anonym

En av mina katter löper varannan vecka och en annan var tredje. Och aptiten brukar inte minska utan katten avmagrar iaf. Fetsvans är också något som förkommer om en katt får gå fertil (tänkte om ni planerar att ställa ut katten). Lycka till med kissen.

2008-09-15 @ 08:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0