Chaité är gott

Inget jobb idag. Trist. Men fick en förfrågan om ett långvick som extralärarare för en klass 2 i Torp. Men det var nästan heltid. Och jag vill ju vara på salongen mest av allt ju.

Sitter här och avnjuter en stor kopp chaité. Det har ju länge talats om detta te, men jag har inte tagis mig i kragen och provat. Köpte det igår och det är jättegott! Det är verkligen ett höst och vinter te. En smak av kardemumma som gör att det påminner mycket om julen tycker jag. Något som man även kan göra av detta te, är tydligen chailatte?! Får vi oxå se till att testa.

Blev bortskämd igår oxå. Är inte vant mig än känner jag. Älsklingen hade färdig lagad mat när jag kom hem. Gott gott. Mys med levande ljus. Jag älskar hösten på så vis. Att det är mörkt när man lägger sig i soffan. Man kan tända ljus och bara mysa. På sommaren får man ju bara dåligt samvete om man lägger sig tidigt.


Asien - Indian Chai
En blandning av utvalda svarta teer smaksatt med kanel, kardemumma, kryddnejlika och ingefära. Ett kryddigt, mustigt te som väcker till liv minnen av de brokiga färgerna och dofterna i en indisk basar. Passar utmärkt att dricka till kryddiga rätter från Indien och Thailand och till bakverk med starka smaker som mjuk pepparkaka och fruktkaka.


                            image261





                image260
                                         På fredag ska jag träffa min mamma <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0