Hur fanken får man bort bananflugor??

image291
                                                       Sötaste bebben!

              
   

Igår hade vi en mysig dag. Vi var ute och gick en promenad och sen grillade vi korv. Man får passa på att njuta när det är så fint väder!

Sen på kvällen blev det traditionsenlig middag med Måns & Mette. Mette är från och med nu drottning på att laga fläskfilé med brunsås och potatis. Det var sååå gott!

Idag är jag ledig. Så jag ska passa på att stryka lite saker på "att-göra-listan" Plus att jag ska ut i detta underbara väder!

Sen en fråga: Var kommer bananflugor ifrån?? Vi har en massa i köket, på köksbänken, men vi har ingen gammal mat eller disk där! hur får man bort dem?

Kommentarer
Postat av: CaKeNoRu

Jag vet hur man får bort dem...:) Vill du veta...?

2007-10-08 @ 10:39:07
Postat av: Ida

Skulle ju vara behövligt ja!?

2007-10-08 @ 17:55:41
Postat av: sara

ställ ett glas vin med plast över..röd vin ska dt va

2007-10-08 @ 22:35:02
Postat av: CaKeNoRu

Ta en liten skål med..sirap, äppelcidervinäger eller ättika och lite diskmedel..får byta med jämna mellanrum..de flyger ned i de och drunknar..

2007-10-09 @ 18:15:49
URL: http://cakenoru.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0