Gottegris

Lika bra att inse. Jag och Martin är ena riktiga TV nördar. Vi följer ett antal serier ja. Men vi märkte det, eller jag märkte det igår när vi hade tittat klart på Bonde söker fru. Så i vanliga fall så brukar det ju vara Grays Anatomi på listan, men det var sista avsnittet förra veckan. Så igår då, blev vi en aningen rastlösa.."Jaha, vad ska vi göra nu då...?" Lite hemskt kanske...haha. Men då sappade vi iaf till TV4+ och kollade på Leila. Och var ju inte en besvikelse! Några av hennes recept ska vi nog se till att göra innan jul! Det vattnades i munnen!



Här är ett recept som är solklart på julbordet:

Förberedelsetid: 10 min

Färdigt på: 40 min

Ingredienser

12 kakor
600 600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 2 påsar dumlekola
2 2 nävar mini marshmallows
3 3 dl salta jordnötter
1 1 dl skalade pistagenötter

Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.
image371
Mumsfillibabba!


Kommentarer
Postat av: alexandra

fan va gott det ser ut. men man kan skippa pistagen! den ska man äta direkt från skalet :D

2007-12-06 @ 15:39:33
URL: http://alleballekung.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0